Dydaktyka
Model kształcenia
Naszym zadaniem jako jednostki uczelnianej jest realizowanie spójnego programu służącego
kształceniu umiejętności językowych studentów i doktorantów. Przygotowujemy
naszych studentów do sprawnego posługiwania się językami obcymi w praktycznych sytuacjach
związanych z:
- nauką
- praktykami zagranicznymi
- pracą
Naszym słuchaczem jest młody człowiek, który :
- ma szansę wyjazdu na praktykę zagraniczną
- uczestniczy w wykładach w języku obcym
- jest lub będzie członkiem koła naukowego lub innej organizacji studenckiej
- korzysta z literatury fachowej w języku obcym
- będzie pracował w firmie międzynarodowej, gdzie językiem firmy jest język obcy
- będzie pracował w firmie polskiej, która sprzedaje swoje usługi czy produkty za granicę bądź ma kontakty z firmami zagranicznymi
- będzie poszukiwał pracy w Polsce, ale uczestniczył w procesie rekrutacji odbywającym się w języku obcym
- będzie szukał pracy bezpośrednio za granicą
Nasz słuchacz będzie potrzebował języka obcego w celu:
- przygotowywania oraz wygłaszania prezentacji
- aktywnego udziału w wykładach, seminariach ,spotkaniach oraz szkoleniach
- sporządzania raportów
- korzystania z literatury fachowej
- udziału w procesie rekrutacji
- prowadzenia szeroko rozumianej korespondencji
- utrzymywania bezpośrednich i telefonicznych kontaktów z partnerami zagranicznymi
- funkcjonowania w typowych sytuacjach życia codziennego
Do realizacji tych celów służy odpowiedni dobór :
- treści programów dla poszczególnych poziomów
- metod
- środków
Proponujemy kursy ogólne z elementami języka specjalistycznego oraz wiele kursów o wysokim stopniu specjalizacji przygotowanych tak, aby zaspokoić potrzeby studentów konkretnych wydziałów , a nawet specjalizacji . Proponujemy metody tradycyjne , multimedialne oraz e-learningowe. Organizujemy różnorodne konkursy językowe, prowadzimy Dni Języków Obcych . Współpracujemy z organizacjami studenckimi oraz ośrodkami zajmującymi się certyfikacją umiejętności językowych. Wielu z naszych lektorów jest licencjonowanymi egzaminatorami. Jesteśmy nowocześni.